Skakanie na skakance – korzyści, rodzaje skakanek, akcesoria do ćwiczeń.

0
41

Skakanie na skakance, to nie tylko świetna zabawa dla dziewczynek, ale przede wszystkim rewelacyjny trening całego ciała. To właśnie z tego powodu wielu sportowców (np. bokserzy) wplata skoki na skakance do swoich treningów. Jakie korzyści daje skakanie na skakance?

Skakanka – korzyści

Skakanie na skakance daje mnóstwo korzyści zdrowotnych: poprawia wydolność układu krążeniowo – oddechowego, obniża poziom glukozy we krwi i reguluje poziom cholesterolu. Dodatkowo poprawia samopoczucie i pomaga zredukować stres oraz napięcie mięśniowe spowodowane np. pracą siedzącą. Trening ze skakanką bardzo dobrze wspomaga odchudzanie, pozwalając spalić nawet 400 kcal podczas półgodzinnych skoków. Całe ciało staje się również bardziej sprężyste, a skóra jędrna i pozbawiona cellulitu. Dodatkowo skakanie na skakance to świetny trening łydek, pośladków, mięśni brzucha i ramion. Co ważne dla większości kobiet, skakanka nie powoduje rozrostu ud ani łydek, a jedynie pomaga je wysmuklić i ładnie wyrzeźbić.

Niewątpliwą korzyścią ze skakania na skakance, jest fakt, że łatwo można ją ze sobą zabrać w dowolne miejsce i nie wymaga ona wiele miejsca do przeprowadzenia treningu.

Jaką skakankę wybrać?

Wybierając skakankę, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na jej długość. Zbyt długa będzie się plątać, natomiast zbyt krótka będzie zahaczać o stopy i głowę, uniemożliwiając poprawne skoki. Wybranie idealnej długości nie jest trudne – wystarczy stanąć na środku skakanki i wyciągnąć rączki do góry, powinny one sięgać do wysokości klatki piersiowej.
Na początek rodzaj skakanki nie ma większego znaczenia i może to być zarówno skakanka sznurowa, z tworzywa sztucznego, jak i z rzemyka. Czym się różnią poszczególne rodzaje?

  • skakanka sznurkowa – lekka i tania, idealna na początek, gdyż przy błędach i uderzeniach o nogi nie powoduje znacznego bólu. Gorzej sprawdza się na dworze, gdzie wiatr utrudnia skakanie.
  • skakanka z tworzywa sztucznego – jest szybsza od skakanki sznurkowej i bardziej odporna na podmuchy wiatru;
  • skakanka z rzemyka – dosyć ciężka i szybka, jest idealna do szybkich treningów i pozwoli na lepsze wzmocnienie mięśni brzucha i ramion;
  • skakanka metalowa – najcięższa i najszybsza, pozwala na wykonywanie skomplikowanych ewolucji i odbywanie ciężkich treningów.

Dodatkowo wiele skakanek posiada dodatkowe opcje np. bardzo popularna stała się skakanka z licznikiem kalorii i skoków. Dla wielu osób jest to świetna motywacja do kolejnych treningów.

Akcesoria do skakania

Do skakania na skakance wystarczy trochę miejsca i skakanka. Jednak jeśli chcemy zwiększyć komfort i zapobiegać kontuzjom, to warto zaopatrzyć się również w buty sportowe. Skakanie w samych skarpetkach lub na boso może spowodować bóle i urazy kolan lub innych stawów. Natomiast dobre buty sportowe zapewnią amortyzację i pozwolą na bezpieczne wydłużenie treningów. Dobrym pomysłem, zwłaszcza jeśli skacze się w mieszkaniu, jest mata do ćwiczeń. Dodatkowo zamortyzuje skoki oraz je wyciszy. Osoby średniozaawansowane i zaawansowane mogą dodatkowo zakupić obciążniki na kostki lub obciążniki na nadgarstki, które przyspieszą efekty i pozwolą osiągnąć lepsze rezultaty.

Leave a reply